Mi lesz a borítóval az e-könyvek világában?

 

Hegyek a háttérben, kék lagúna a közelben, belógó pálmafák, nádtetős házikók a móló végén, a homokos parton elől egy szék, párnával, meg egy asztal, itallal. Cat Lavoie: Zoey and the moment of Zen című könyvének borítója. Fejős Éva, az Erawan Kiadó vezetője vallja be egy rövid Facebook-bejegyzésben, hogy annyira felkeltette a figyelmét, hogy „a borító alapján vette meg a regényt az Amazonon, és mivel tetszett, rögtön utána a szerző másik könyvét is, aztán pedig a magyar kiadói jogokat”

 

Leginkább azok osztják azt a nézetet, hogy „a borító az, ami eladja a könyvet”, akik ebből élnek. Elengedhetetlen látványelem, amely miatt késztetésünk támad a polcról lekapni és kézbe venni egy friss kiadványt. A jó borító – egyedi azonosítású útlevél az olvasó szívéhez. A határátlépéshez pedig sokszor már elég az oldalára állított könyv gerincének látványa is, a háttérszín és a betűforma párosával. Nem véletlen, hogy a borítótervezés szakmai hozzáértést, szépérzéket és nélkülözhetetlen tipográfiai ismereteket igénylő alkalmazott művészeti ággá növekedett 19. századi kezdetei óta. Valódi kreatív tett a tartalom ismeretében vizuális lökést adni egy szöveghez való eljutásnak – nagy kár, hogy mind kevesebb kiadó engedheti meg magának könyvművész foglalkoztatását, kényszerűen kiváltva őket egyre nagyobb tudású tervező szoftverekkel.


 

Bővebben: Borítóvédelmi kiáltvány

 

 

Könyvkiadók online értékesítési felületeinek elemzése

 

Bevezetés

 

Elemzésünk „A könyv és a kiadó gazdaságtana ” című kurzus keretében készült, elsődleges célunk a nagyobb, jelentősebb könyvkiadók weboldalainak elemzése, az online értékesítési felületek vizsgálata, elsősorban informatikai szempontból, értékelve továbbá az oldalak használhatóságát, illetve az egyes kiadók eladás politikáját is. Az elemzés célja, hogy a kapott információkat felhasználva olyan saját kiadói oldalt hozzunk létre, amely megfelel minden sikeresen értékesítő könyvkiadói weblappal szemben állított követelménynek.

 

A különböző könyvkiadók weblapjait három nagy szekcióba soroltuk be aszerint, hogy azok nyomtatott kiadványokat, nyomtatott és elektronikus kiadványokat, illetve csak digitális kiadványokat értékesítenek. A munka során a csoportok elemzését külön végeztük el, majd eredményeinket összevetettük, az összképet közösen alakítottuk ki, az elemzés után a javasolt kiadói honlap mintáját együtt határoztuk meg.

 

Az egyes kiadók online értékesítését a weblapok elemzésének középpontjába helyezésével igyekeztünk megvizsgálni. Ennek érdekében a honlapok szerkezeti analízisére többek közt a MINERVA-elveket használtuk, valamint segítségünkre volt Steve Krug Ne törd a fejem! és Jacob Nielsen Web-design és című könyve is.

 


Bővebben: Kiadói honlapok elemzése